Följ utvecklingen av mina handritade porträtt!

Alla inlägg under maj 2011

Av Linda - 29 maj 2011 21:39

     

Här är lite steg för steg bilder på porträttet.


Här är det färdiga porträttet av lilla Elin som är ritat med kol i storleken A3, jag börjar tycka det är riktigt roligt att göra porträtt av människor :)


Här är originalfotot:

 

Av Linda - 28 maj 2011 13:20

      <--- Så här såg porträttet ut i början..


Det färdiga porträttet ritat med färgpennor i storlek A3.



Här är originalfotot:

    



    <--- Porträttet i början..


Det färdiga porträttet ritat med färgpennor i storlek A3.


Originalfotot:

   



Av Linda - 13 maj 2011 21:27

    Här är ett porträtt jag håller på med i färgpennor i storlek A3 (strecket i mitten beror på att jag måste scanna in bilden 2 gånger eftersom jag bara har en A4 scanner).


     Och här håller jag oxå på med ett porträtt i A3 färgpennor :)

Av Linda - 11 maj 2011 17:24

 

Här va ibörjan på porträttet.


Och här kommer det färdiga porträttet av Nova, ritad med färgpennor med pastell bakgrund i storleken A3.


Original bilderna:

          

Av Linda - 10 maj 2011 22:24

     

Min pappa dog idag 18:30, Vila i frid älskade pappa <3


Vi har inte haft någon vidare bra kontakt dom senaste åren, jag har inte riktigt vetat vart han hållt till någonstans, jag och syrran har försökt leta efter honom, och sen för någon vecka sen ringde hans syster mitt i allt letande och sa att han är på ett hem, hon lämnade nummer till hemmet, jag ringde upp direkt, dom berättade på hemmet att han hade lever cancer, jag fick prata med pappa oxå, han blev jätte glad, han skrattade så gott han kunde <3 Dom på hemmet sa att han har frågat mycket efter oss och yrat mycket om oss, jag blir så less att ingen av dom har försökt kontakta oss tidigare :( Vi bestämde oss för att genast åka upp till honom för att hälsa på (25 mil bort), Vi hälsade på honom förra helgen, när vi kom satt han ute och solade på en utegård, han såg ut att njuta av solen. Han blev jätte glad när han fick se sina 3 döttrar. Det kändes att han verkligen njöt av våran tillvaro, han log mycket.

När vi va och hälsade på kunde han gå normalt, han va helt klar i huvudet, han pratade och skrattade, vi tog med några bilder på oss 3 plus hans barn barn, han kollade på bilderna flera gånger och verkligen strålade upp. Jag tog även med några bilder jag har ritat, han tyckte om dom, han sa- va käckt. Jag vill att han ska ha med sig dom bilderna och bilderna på oss i graven, jag tror han skulle velat det. Det va jätte kul att träffa honom innan han tog sina sista andetag. Några dagar efter att vi varit där ringde dom från hemmet och sa att han blivit jätte dålig, sängliggandes och helt okontaktbar. Han dog 1 ½ vecka efter att vi varit där. Han höll sig tills han fått träffa sina barn, helt otroligt att han höll sig så starkt på benen för att vänta på oss, efter vi varit där kände han frid för att gå vidare <3 Så himla sorgligt, och så jäkla fint av honom. Jag har alltid älskat dej pappa, du har alltid varit i mitt hjärta och kommer alltid finnas där under hela mitt liv <3 <3


     

Presentation


Besök min hemsida: www.spiritsart.net

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

bloggparaden

blogping

bloggping

bloggvärde

blog toplist

Blogifer Blog Toplist

blogglista

Blogglista.se

Bloggar jag besöker

Vovve

Utbytet

bannerbyte


bannerbyte.eu

Banner

bloggtopplista

lanksida

bloggpunkten

Bloggpunkten.se

Skapa flashcards