Följ utvecklingen av mina handritade porträtt!

Alla inlägg under april 2011

Av Linda - 29 april 2011 21:37

 

Såhär såg porträttet ut i början.


  Här är det färdiga porträttet av Tanja, jag har ritat henne i svart penna / svart färgpenna och bakgrunden är gjord med kol. Storleken är A3.


Här kommer originalfotot:

 

Av Linda - 29 april 2011 21:30

 

Här är ett porträtt av en rottweiler som jag har börjat med, just nu har jag bara skissat upp och lagt grundfärgen, den är i storlek A3 (den största storleken jag har), rottisar har väldigt blåa fina färgnyanser :)

Av Linda - 29 april 2011 21:25

 

Nu har jag varit dålig på att scanna in steg för steg bilder men en bild finns i alla fall när jag hade skissat upp den och lagt lite grund :)


    

Här är det färdiga porträttet av Hugo, jag har ritat honom i svart penna/svart färgpenna och bakgrunden är gjord med kol. Storleken är A5 (Den minsta storleken jag har) Ett halvt A4 kan man säga.


Här kommer originalbilden:

 



Av Linda - 24 april 2011 21:36


Här är 2 porträtt som jag håller på med, dom ska göras i svart penna/svart färgpenna och kol. Jag har precis bara skissat upp dom, mycket jobb återstår :)

Huvudbilden ska bli ett porträtt i storlek A5 (den minsta) och hunden som ligger är i storleken A3 (stora).


     
 

Av Linda - 2 april 2011 20:00

   

Här är lite steg för steg bilder..


 

Här är det färdiga porträttet, som jag gjort med svart penna och svart färgpenna, bakgrunden är gjord med kol. Det är första gången jag gjort gräs oxå :D och ögat fick jag lägga till för det syndes inte på originalfotot.


Här kommer originalfotot:

 

Presentation


Besök min hemsida: www.spiritsart.net

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

bloggparaden

blogping

bloggping

bloggvärde

blog toplist

Blogifer Blog Toplist

blogglista

Blogglista.se

Bloggar jag besöker

Vovve

Utbytet

bannerbyte


bannerbyte.eu

Banner

bloggtopplista

lanksida

bloggpunkten

Bloggpunkten.se

Ovido - Quiz & Flashcards