Följ utvecklingen av mina handritade porträtt!

Alla inlägg under februari 2011

Av Linda - 24 februari 2011 21:45

Jag har hjälpt syrran med en banner till hennes blogg idag, ni måste besöka den http://emylinn.bloggplatsen.se  mycket intressant och rolig blogg om kläder, mode och massa mer <3 :)  

Av Linda - 23 februari 2011 14:41

 

Nu är jag äntligen klar med hästporträttet. Den är gjord med svart penna och svart färgpenna, bakgrunden är gjord med kol, och till tränset har jag använt lite gouachefärg för att få fram dom ljusare detaljerna. Storleken är A3.

Man ser att det är en häst i alla fall :)


<-- Här är originalbilden.  

Av Linda - 21 februari 2011 18:50

Här är original fotot av Alvina.

Och här är det färdiga porträttet i som jag gjort med färgpennor. 

Av Linda - 19 februari 2011 16:54

Nu börjar det likna nått här, nu börjar man se att det är en häst :)

det som återstår nu är alla finjusteringar på hästen och bakgrunden.


Jag ska inom snar framtid skaffa mig en filmkamera och lägga upp "speed paintings" Så får ni se när jag ritar från början till slut, det kommer väl bli kul? :D   

Av Linda - 17 februari 2011 13:18

 

Nu är oljemålningen av Nellie helt klar, dock behöver jag träna mer på att måla i olja :)

Av Linda - 15 februari 2011 13:40

Jag håller på att lägga upp grunden på hästen, jag har en låång väg kvar..

Jag är typ klar med bakgrunden, nu återstår massor kvar på huvudet bara, men jag måste vänta tills det har torkat. denna eviga väntan.


Glöm inte att besöka min hemsida www.spiritsart.net jag tar beställningar. 

Av Linda - 14 februari 2011 12:05

             

Här är syster emy ritat med svart penna, svart färgpenna, och kol. <3

Här är syster Nattis ritat med samma som emy (svart penna, svart färgpenna och kol) <3

 

Här är pappa göran ritat med blyerts, svart penna och svart färgpenna.

 

De här är min mammi ritat med blyert och svart penna.


Nu fattas det bara ett porträtt på min minsta syster Felicia och på mig själv hua jag tycker inte om tanken att göra ett självporträtt, men det måste jag såklart göra :D

Av Linda - 13 februari 2011 18:20

Ja då är jag typ klar med oljemålningen av Nellie, jag måste bara låta den torka lite så får jag se om jag kladdar dit någe mer och sen scannar jag in den :)  

Presentation


Besök min hemsida: www.spiritsart.net

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

bloggparaden

blogping

bloggping

bloggvärde

blog toplist

Blogifer Blog Toplist

blogglista

Blogglista.se

Bloggar jag besöker

Vovve

Utbytet

bannerbyte


bannerbyte.eu

Banner

bloggtopplista

lanksida

bloggpunkten

Bloggpunkten.se

Ovido - Quiz & Flashcards